ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN



Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: PRK DUN TENANG ::

سم الله الرحمن الرحيم

Salam sayang bua
t semua....


Sesungguhnya mereka tidak sekali-kali akan dapat menyelamatkanmu sedikitpun dari (azab) Allah (kalau engkau menurut mereka); dan sesungguhnya orang-orang yang zalim itu setengahnya menjadi penolong dan penyokong bagi setengahnya yang lain (dalam perkara yang salah); dan (sebaliknya) Allah menjadi penolong dan pelindung bagi orang-orang yang bertaqwa (yang engkaulah pemimpinnya).Surah Al-Jaziyah, ayat : 19.




INFO:

1. Dilaporkan ini adalah kali pertama dalam sejarah perhimpunan politik paling ramai di wilayah Selatan tanah air, negeri Johor Darul Takzim..hampir 80 ribu berkumpul dalam satu-satu masa oleh kedua-dua belah pihak (PR/BN)..

2. PAS/PR mencatat sejarahnya tersendiri apabila mampu menghimpunkan hampir 50 ribu peyokong di negeri Johor, sebuah negeri jajahan takluk Umno sejak sekian lama (kubu kuat BN)..ia sesuatu diluar jangkaan..lokasi tempat berkumpul penyokong PR melimpah ruah sehingga beberapa kilometer..(rujuk video di bawah)

3. Rekod hadirin penamaan calon kali ini hampir menyamai rekod terbesar penamaan calon di Malaysia iaitu di PRK Permatang Pauh, PRK Bukit Gantang, dan PRK Kuala Terengganu..puluhan ribu penyokong PAS-PKR-DAP (Melayu-Cina-India) menghadiri hari penamaan calon sebagai bukti sokongan padu kepada calon PAS!

4. Soal menang atau kalah itu soal kedua, apa yg penting dari ini ialah semangat yg ditonjolkan oleh penyokong ini baik dari dalam dan luar menunjukkan mereka benar-benar mahu perubahan pada PRU ke 13 nanti..mereka mampu hadir tanpa sebarang bayaran dan paksaan..ia juga sebagai proses tarbiah ahli/penyokong parti untuk jangka masa panjang..fikir2kan..wallahua'lam..
















Moger kemenangan berpihak pada Parti ISLAM.......

BERBAKTI SELAGI MAMPU

0 comments: