ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN



Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

Ice skating




















"Wahai orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan)." Surah Ali Imran Ayat 200

Tanggal 28 hb April, wat pertame kalinya aku menjejaki di sunway pyramid...aku punya satu impain mengaper aku beria sangat mau pergi...x laen x bukan,nak maen 'ice skating' :) ..Akhirnya berkat kesabaran aku selama ini, 4 kesan melecet kat kedua2 belah kakiku menjadi bukti yg aku telah merasai ice skating tersebut...

Melihat gelagat org yg jatuh tersungkur, apatah lagi tersembam ke atas ice, aku ketawakan mereka...ttp tanpa kusedari, ade pulak org yag gelakkan aku...aku menjadi bingung.....hinggalah satu satu ketika,barulah aku sedar bhw rupenyer diorg gelakkan aku sebab aku jatuh...bukan setakat aksi cicakman aku persembahkan,ttp lebih hebat lagi aku mempamerkan aksi superman yang x cukup kain utk terbang....huhuhuuu..

Namun,berbekalkan semangat x pernah knal erti putus asa dalam perjuangan (tambah plk ngan harge tiket yg agak mahal,huhu) aku teruskan perjuanganku untuk meluncur...akhirnya, aku menemui rentak utk meluncur.....aku sgt gembira dan terus berani meluncur ngan laju..... ttbe badanku merase penat,patut la sebab hampir 3 jam aku berpusing2 di dalam ice skating tu....itulah kisahku semasa ber'ice skating'....

Setiap manusia mempunyai seribu satu impian utk dijadikan realiti dalam hidupnya..aku telah merealitikan ice skating dalam idopku..namun, hendaklah kita faham bhw,tidak semua yg kita impikan itu jalannya lurus,adakala jalannya bengkok ke kiri,ada kala jalannya bengkok ke kanan.itulah KEHIDUPAN....aku akui,masih jauh lagi perjalanan hidupku utk mengenal erti sebuah kehidupan...aku cume manusia biase yang jga mempunyai nafsu untuk berhibur,bermaean,bergelak ketawa....namun sebagai seorang Hamba Allah, kita perlu sedar walaupo byk dugaan yang terpakse kita hadapi dan tempuhi, semangat tidak mengenali erti putus asa dan putus harap pada-Nya itulah shj yg mampu memberi kite sumber kekuatan utk kite bangun kembali, tidak kira lah jatuh seperti cicakman atau superman, mencari dan terus mencari erti sebuah perjuangan dalam kehidupan....




1 comments:

Anonymous said...

Salam...mule2 bace post ni dah tersenyum lebar dah.sampai kat part yg aksi2 superman x ckp kain nak terbang tu akak dah ketawa dlm mase 5 minit sbb xle bayangkan aksi adik mase tu hehehe~jgn marah ye dik..akak syukur dgn nikmat persaudaraan yg akrab dgn adik & hadi n adik2 yg lain..moga ukhuwwah bonded by aqidah ni kekal segar dlm syukur n taqwa padaNya till we met again..at 'kampung abadi ALlah'..=) ALlahu yubarrikum fiik!