ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN



Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

Negara Islam

Assalamualaikum wbt...

Rase kecewa dan sedih kadang2 menyelinap dalam sanubariku melihat ada segelintir daripada kita (umat Islam) yang dilihat seolah - olah tidak menyokong apa yang dibawa oleh Islam itu sendiri. Buktinya, jelas, terang lagi bersuluh, ada di kalangan kita , yang pada suatu ketika dahulu pernah mengucapkan kalimah shahadah (pengakuan) tidak yakin negara Islam boleh ditegakkan dalam negara kita. Alasannya, negara ini adalah negara yang terdiri daripada pelbagai kaum dan agama, dan ia mengamalkan sistem demokrasi.


Kite mengaku kiter beriman kpd Allah. Beriman ini bermaksud mengisytiharkan dengan lisan, mengaku dengan hati dan membuktikan dengan amalan. Ketiga-tiga elemen ini perlu dimiliki oleh setiap orang beriman barulah mereka boleh digelar mukmin yang tulen. Kalau sekadar mengisytiharkan diri beriman kepada Allah, mengaku Allah itu tuhan kita TETAPI tidak mahu merealisasikan apa yang telah di perintah oleh Allah swt (seperti penubuhan negara Islam), adakah kita boleh gelarkan kita ini orang yang beriman? tepuk dada tanyer la iman..

Renunglah sejenak. Allah swt yang mencipta kita maka Dia mengetahui selok belok, perangai, permikiran, perasaan manusia sama ada muslim atau tidak. Dengan pengetahuanNya yang Maha Luas dan Maha Bijaksana, Dia memutuskan, "Islam adalah cara hidup terbaik untuk manusia".

Oleh yang demikian, tugas kita adalah mencari jalan/kaedah yang terbaik untuk memastikan ajaran/perintah Allah swt dapat dilaksanakan di muka bumi ini. Bukannya mengeluarkan persoalan, "Boleh ke tegakkan negara Islam kat Malaysia ni?" Muslim sebegini bukan sahaja melambatkan kemenangan Islam, tapi merosakkan Islam di mata non muslim. Bagi yang berniat mahu melihat Islam hancur, mereka pasti ketawa berdekah-dekah melihat longgarnya iman muslim di zaman sekarang.

Seperti ape yang berlaku sajak akhir2 ini,jelas menunjukkan bhwa islam itu semakin hari semakin diterima oleh golongan cina dan india dan laen2.Buktinya mereka telah menyokong dasar yang telah di bawa oleh Parti Islam Semalaysia (PAS) dalam sir beberape pilihan raya baru2 ini.


Ha, bukti di atas sudah cukup untuk menyatakan tiada mustahil untuk negara Islam ditegakkan di Malaysia yang dihuni oleh berbagai kaum, budaya dan agama. Malah, yakinlah bahawasanya Islam juga boleh ditegakkan menerusi sistem demokrasi ini. Sejarah telah membuktikan bahawa Hamas telah berjaya. Sekarang apa lagi? adakah kita hanyer mahu berpeluk tubuh sahaja???bangkitlah,,,jadilah pendokong islam,kalau tidak mampu, jadilah penyokong islam dan janganlah sesekali menjadi penentang islam.....



0 comments: