ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: DOA BUAT AFIQ DAN ZIHA ::

سم الله الرحمن الرحيم

Salam sayang buat semua....


"Dan diantara tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikanNya di antara kamu rasa kasih sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir." Surah Ar-Rum ayat 21


Di saat jari...
Disarung cincin permata
Di saat dahi...
Dikucup indah sang teruna
Di saat hati...
Bersyukur pada yg Maha Esa

.........................................................................................

\(^o^)/

Wah...jiwangnyer...hehe..erm, sekadar nk berkongsi ngan teman2 satu event yg berlaku pada 25 Dis 2010.x kan x tau kan??...inilah tarikh keramat sahabat seperjuangan penulis, Afiq a.k.a Apek selamat diijabkabulkan ngan zaujahnya, Noraziha..ha, klu nak tau, zaujah afiq nie orang terengganu tau...! :) bukan nak kate la, tp dan memang Terengganu Darul Iman kan?? .hehe.....Peace no war... :) :)

hmmm... selalunya, bila ada sedara, kawan2, or sape2 la yg kahwin, kita selalu akan ucap tahniah, moga bahagia hingga ke anak cucu... n etc. So, kat sini, saje la nak berkongsi apa ucapan yg sepatutnya kita ucapkan... ucapan yg diajar junjungan besar Nabi Muhammad SAW, ajaran Islam, pedoman setiap insan :)

بارك الله لك، وبارك عليك، وجمع بينكما في خير

"semoga Allah memberi berkah kepadamu & ke atasmu & mengumpulkan kamu berdua dalam kebaikan"

Buat teman2 yg nak sangat tengok gambar kawen mereka,Jom kite layanz....................


Hantaran dari pihak lelaki....

dengar tazkirah dulu sebelum kawen..... :)

" Aku terima nikahnya.......... ".Alhamdulillah, sekali lafaz jer tu......caya lah Apek...

Antara kumbang2 yang masih lagi sabar menanti bunga untuk melekat dihati.....hahaha....


waduh2...Moger korang berbahagia bercinta hingga ke Syurga.....

Bersama family baru.......


Wah...sempat jugak tu melantak sotong, udang, ikan masak tepung kat teluk ketapang.....best gilerrrr...!!


Maha Suci ALLAH, benarlah firmannya, sungguh benar terlihat ketenteraman di wajah pengantin baru ini. Alhamdulillah.

Semoga dengan baitul muslim yang terbina ini akan membuatkan perjuangan Islam itu lebih mendapat keuntungannya. insyaALLAH.Doaku untuk kamu wahai sahabatku, Afiq :

"Semoga Allah menghimpunkan yang terserak dari keduanya,
memberkati mereka berdua
dan
kiranya Allah meningkatkan darjat keturunan mereka
menjadi pembuka rahmat,
sumber ilmu dan hikmah serta pemberi rasa aman bagi umat "

Doa untuk kita bersama agar terus istiqamah dalam perjuangan ISLAM

Ya Allah,
sesungguhnya hati kami ini bersatu dengan kasih sayangMu,
bertemu di atas ketaatan kepadaMu,
bersatu di jalan dakwahMu dan berjanji menegakkan AgamaMu...
Maha Suci Engkau,
perteguhkanlah tali ikatan antara kami ini,
limpahkanlah kasih sayang di dalam hati kami ini.
Engkau tunjukkanlah kami jalan hidayahMu,
sesungguhnya padaMu kami berserah
dan
tempat kami memohon pertolongan “
~ Amin Ya Rabbal Alamin ~

So, itulah kisah perkahwinan mereka....erm, soalan skima yang sentiasa diajukan bila mane ade sahabt yg dah kawen " Kamu bile pulak? " ..dan Jawapan skima jgk penulis jawab, " Biarlah Allah yang menetukan " ... :) wassalam..

p/s : mintak maaf la yer x banyak gambar....bersyukur la ngan ape yang ade yer...hehe... :)


BERBAKTI SELAGI MAMPU

3 comments:

mohd_afiq said...

jazakallah gym... cayang gym...

saif al nidham said...

afwan afiq,....
cayang afiq jugak....
opsss..!!..xleh cayang byk2...hehe..

lia said...

hurm...aku xder aktiviti syg menyayang(lidah pendek) cm ampa kat sini.hehehe.tp thnx gym...upload pic...aku baru arinih tgk pic isteri apek...=)apek congratz...kali ke bape tah...=)