ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: HAI SEMUA ::

سم الله الرحمن الرحيم

Salam sayang buat semua....

"Hai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakanmu dari seorang diri, dan dari padanya Allah telah menciptakan isterinya, dan dari keduanya Allah mengembang biakkan laki-laki dan perempuan yang banyak. Dan bertakwalah kepada Allah yang (dengan namaNya) kamu saling meminta satu sama lain, dan peliharalah hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah sentiasa menjaga dan mengawasimu."

(Annisa:1)

Selamat bertemu kembali....!!..wah, dah berhabut penulis rasa blog ini...tol x??....aduii, lame betul x update blog..maklum la, 3 minggu dop kat Teluk intan..so, kemudahan 3G tu agak mengecewakan...huu...

Ringkasnya....jom kite layan satu peringatan.......

Daripada Anas bin Malik R.A. berkata : Rasulullah S.A.W bersabda;

“Tidak akan terjadi kiamat sehingga masa menjadi singkat, maka setahun dirasakan seperti sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti satu jam dan satu jam dirasakan seperti petikan api”.

Keterangan Hadis :

Masa akan berlalu begitu cepat. Belum sempat berbuat sesuatu, tiba-tiba masa sudah berlalu begitu sahaja, sehingga banyak perkara yang belum dapat diselesaikan. Kita seakan-akan sibuk, tetapi kita tidak faham apa yang disibukkan. Kita di buru masa dan ia berlalu dengan tidak ada perkara yang dapat kita selesaikan. Inilah yang dimaksudkan dengan singkatnya masa.

Menurut Imam al-Karmani, yang dimaksudkan dengan singkatnya masa itu ialah dicabut keberkatan daripadanya. Memang benar apa yuang dikatakan oleh Imam al-Karmani itu, dahulunya kita merasakan dalam sehari banyak perkara yang dapat kita laksanakan, tetapi sekarang dalam sehari yang sama hanya sedikit perkara-perkara yang dapat kita laksanakan. Ini adalah satu petanda hampirnya kiamat.


Sebenarnya, malam nie penulis kan bertolak pulang ke pangkuan keluarga a.k.a balik kampung....yahuuuuu...!!!...seronok tu bley balik..haha....Doakn perjalanan penulis yer...

By the way, perasan x gambar sape sebelah penulis tu??..x kan la x kenal kan...tu la sahabat seperjunangan penulis, Afiq a.k.a Apek yang bakal menamatkan zaman bujang beliau esok hari...zaujahnye orang TRG...dekat jer ngan umah penulis...so,esok la la pergi walimah mereka....Masuk yg nie, dah 3 org dah sahabt penulis berjaya mendirikan umah tangga...penulis bile lagi??...soaan biasa yg x perl utk dijawab...haha....

kaylah...nak nek bas jam 9 pm nt....bubaii semua...wassallam....

p/s : Peristwa yg x dpt dilupkan kat Teluk intan bile terKANTAi ngan Mr Rizal pe tengok Movie citer TRON LEGACY...haha..aduii....cam ne leh kantoi tu....tp Mr Rizal cool jer....btw, TRoN LegAcy memang terbaikkkkk..!!!

BERBAKTI SELAGI MAMPU


0 comments: