ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

;: TERJAH DI BUMI KENYALANG ::



بسم الله الرحمن الرحيم
Salam sayang buat semua...

“Mereka yang mengingati Allah (berzikir) sambil berdiri dan duduk didalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi seraya berkata “Ya Allah tiadalah Engkau menciptakan bumi ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, peliharalah kami dari siksa api neraka”Ali Imran ; A:191

Alhamdulillah..pada 11 april 2011 - 17 April 2011, penulis dan beberapa lagi orang sahabat kesayangan diberi peluang dan kelapangan waktu oleh Allah untuk menjejaki kaki di bumi Kenyalang a.k.a Sarawak. Jemputan secara tiba-tiba oleh seorang Dr kami iaitu Dr Rosni untuk menabur bakti disana diterima tanpa berfikir panjang dan sebulat hati bertawakkal kepadaNya..

Rombongan kami di atas nama Pertubuhan Amal Perubatan Ibnu Sina Malaysia (PAPISMA) telah selamat bertolak pada 11 April 2011, jam 7.10 pagi di KLIA dan tiba di Kuching tepat jam 9.00 pagi menaiki Pesawat FireFly.....

Allahuakhbar...pengalaman melihat keindahan ciptaan bumi Allah semasa berada di dalam Pesawat tidak akan dilupakan...Mana mungkin manusia mampu mencipta keindahan awan, bukit dan sungai2 yang mengalir....Engkaulah Maha Mencipta ya Allah....Hm, tak nak coletah panjang, biarlah gambar yang berbicara....hehe....Jom layanzz.................


Sebelum berlepas di KLIA :


Keindahan Ciptaan Allah..subhanallah......:


ALhamdulillah, selamat tiba....... :) :



Ha..sekadar itu sahajalah untuk entri kali ini...InsyaAllah, untuk entry yang akan datang, penulis akan coretkan aktiviti dan Program-program yang penulis jalankan selama seminggu berada di Sarawak.....tunggu ya........( tu pon klu xde yang mendahului blogerz tegar ini...klu ade, xpe la...rezki masing2 kan...haha..... :) ...wassalam..

p/s : Terima kasih pada "KertasGulaMerah" kerana tahu limit anda..muahahaha..... ;) peace no war... :)


BERBAKTI SELAGI MAMPU

1 comments:

redsugarpaper said...

know my limit?ape maksudnye tu???cet..org bg chance kat hg je ni...xpe...org xde mood la nak update blog .tulis ler.^^v