ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: BERBAKTI KEPADA MEREKA ::


بسم الله الرحمن الرحيم
Salam sayang buat semua...

" Hai, orang-orang yang beriman, BERTAQWALAH kepada Allah dan hendaklah setiap diri memperhatikan apa yang telah diperbuatnya untuk hari esok ( akhirat ) dan BERTAQWALAH kepada Allah, sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang kamu kerjakan, dan janganlah kamu seperti orang-orang yang lupa kepada Allah, lalu Allah menjadikan mereka lupa kepada diri mereka sendiri, mereka itulah orang-orang yang fasik " - Al Hasyr : 59, 18:19.

Apa khabar teman-teman?? ha, untuk entry nie penulis nak tunaikan janji penulis pada entry yg dahulu.....iaitu sedikit-sebanyak tentang program dan aktiviti Ziarah Kesihatan penulis semasa berada di Sarawak...tp, sebelum tu, suka untuk penulis tarik perhatian teman-teman sekejap ttg satu isu nie....

Pada Khutbah Jumaat baru-baru ini, kat Masjid Kmpg penulis, khatibnya pada ketika itu ialah YB Mohd Nor Hamzah, Ketua Pemuda PAS Negeri Terengganu, merangkap Adun Bukit Payung....dalam kandungan khutbahnye ade menyebut tentang peranan dan kuasa Anak Muda dalam Masyarakat...sangat ditegaskan ketika itu adalah Wanita kerana dunia akhir zaman ini, banyak fitnah terhadap mereka..Oleh itu, menjadi suatu kemestian pada semua wanita utk lebih tegas dan berilmu spya tidak mudah terjerumus dalam kancah kemaksiatan...

Tidak dilupakan juga pada Pemuda...so, konklusinya, Ayuh anak-anak Muda, kita kuatkan jati diri dengan ISLAM.....kita sokong Kempimpinan Ulama......

So, tu la serba ringkas ucapan YB...sungguh menyetuh perasaan penulis...oklah, jom kita layan gmabr2 penulisa.........

Program Khidmat Kesihatan di Rumah Panjang Masyarakt kaum Dayak, Kmpg Pueh..


Ha...tgh periksa tekanan darah YB Salahuddin tu...hehe...


Ha, penulis pon sempat bermain Futsal ngan Masyarakt dayak disini....capet la jugak..dah la tak pakai kasut, seluar jeans pulak tu...adoii.....
Program Ziarah Rumah Ke Rumah di Kampuang Terusan Jaya dan Tanah Hitam..

Cube teka, sape yg sebelah kanan gambar nie...??? mesti kenal kan..? Nie la Cikgu Mala, bekas Calon PAS semasa PRK DUn Tenang hari tu..die pon turut serta dalam Program ini....


Tu la antara aktiviti penulis disana.....mmg satu pengalan yg tidak akan dilupakan apbila melihat sendri keadaan msyarakat, lebih2 lagi di Sarawak...so, jumpe lagi...wassalam,..

p/s : InsyAllah, nest entry penulis akn paparkan beberapa tempat yg penulis sempat lawat sebelum pulang ke Semenanjung....

BERBAKTI SELAGI MAMPU

0 comments: