ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: USRAH VERSI RIADAH SANTAI ::

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sayang buat semua.....

"Tiada suatu kebaikan pun yang dianugerahkan kepada seorang hamba sesudah Islam, selain dari saudara yang soleh. Apabila seseorang di antara kamu merasakan sentuhan kasih sayang dari saudaranya, maka hendahlah ia berpegang kepadanya."
(Umar Al-Khattab)


Saper kate Usrah hanya boleh berlaku di surau, membaca tafsir Al Quran dan mengupas2 buku2 agama sahaja??..Sape kate Usrah tidak boleh dilaksanakan jikalau tiada pengisian agama di dalamnya??..Adakah ISLAM itu hanya tertumpu pada ibadah solat dan sunat di surau2 sahaja??.. Adakah ISLAM itu hanya boleh dilaksanakan apabila kita berkopiah dan berbaju melayu sahaja??..Satu persoalan penulis lontarkan pada teman2 agar difikir bersama. Ringkasnya agar dapat membuka minda teman2, ISLAM bukan semata-mata agama, tetapi ISLAM itu adalah Cara hidup yang merangkumi semua aspek. Janganlah kita sempitkan ISLAM itu hanya pada ibadah sahaja. Pemikiran sempit terhadap ISLAM inilah yg melahirkan manusia yang memisahkan Agama dengan Kehidupan.... nauzubillah.....


Manusia takkan pernah mampu hidup sendiri. Paling tidak dia memerlukan Yang Maha Pemurah dan Penyayang untuk memerhatinya dan memenuhi hajatnya. Paling kurang dia memerlukan teman dalam mengemudi hidupnya. Sendirinya dia di dalam kubur pun masih bertemankan cacing dan serangga tanah. Hidup di dunia pastinya memerlukan teman untuk diajak mengenal Allah dan membangkitkan iman bersama....Alhamdulillah, pada malam jumaat yg lepas, Allah memberi kesempatan pada penulis untuk bersama adik-adik seperjuagan berusrah versi riadah santai...Apakah riadah santai itu??...Jom layan........

Yeahh...inilah riadah santai kami....Bowling timezzzzzz..!!!!... ;)



Sampai terduduk dah ha......hehe....







Finally...abis jugak...cube tgk..agak2, "G = 157 " tu sape???......G stand for..........jawab sendri la erk...hehee. :)





Lepas men, kami pergi santap jap.......

Ha, itulah Usrah Versi riadah kami....Cam best jer kan?? hehe.....Moge ikatan ukhwah yg terbina terus mekar dibawah rahmat dan redhaNya....Abg sayang korang semua..!!!!!!!!!...wassalam...

" ISLAM ADIL UNTUK SEMUA "

0 comments: