ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: PROGRAM MASYARAKAT SIHAT SRI NERVEILA 2010 ::

سم الله الرحمن الرحيم

Salam sayang buat semua....


" Jika kamu berbuat kebaikan, maka faedahnya adalah untukmu dan jika kamu berbuat kejahatan, maka berbalik kepada diri kamu juga ".
Surah al-Israk ayat 7

Alhamdulillah, semalam iaitu 28 hb Nov 2010(Ahad), penulis bersama beberapa orang sahabat berpeluang untuk menghadiri ke Program Khidmat Masyarakat di Kota Kemuning, Shah Alam. Sebagai Penggerak dan Ahli di dalam sebuah Pertubuhan NGO Perubatan, iaitu Pertubuhan Amal Perubatan Ibnu Sina Malaysia (PAPISMA), sering kali kami mendapat jemputan untuk memberikan Perkhidmatan kesihatan asas secara percuma kepada masyarakat. Kebiasaanya program akan dijalankan pada hujung minggu. Jadi, jikalau penulis dan sahabat-sahabat free, kami akan sertai.

Bagi penulis, ia merupakan satu pengalaman yang menyeronokkan untuk terlibat dengan aktiviti Kemasyarakatan di bawah PAPISMA. Di samping dapat menabur khidmat pada masyarakat, dalam waktu yang sama ini secara tidak langsung dapat memberikan satu pendedahan awal kepada kami untuk lebih mengenali masyarakat, tidak hanya menuggu di bilik-bilik klinik Hospital menanti kedatangan pesakit.

Sebab itulah, setiap kali ada program, sebolehnya penulis akan turun bersama PAPISMA.So, tak mau citer panjang, jom layanzzzzz penulis dan sahabat di " Program Masyarakat Sihat Sri Nerveiila 2010 " ........

Acara senamrobik pembuka bicara " Program Masyarakat Sihat Sri Nerveiila 2010 "


Alhamdulillah, sambutan yang agak baik oleh masyarakat Sri Nerveiila....

Antara Aktiviti sukaneka yang ada untuk kanak-kanak.......



Ha, gambar kat bawah nie memang gamabr kesukaan penulis...nak tau sebab ape????....layanzzz la dulu....hee....


" Alangkah indahnya hidupku andai nya ini adalah kepunyaanku "

Ha, so apa konklusi yang teman-teman bley wat??... :) Ok la..sebenarnya, antara salah satu impian penulis pada masa hadapan ialah untuk memiliki sebuan MOTORBIKE seperti di atas..Penulis suka bawak moto, sebab itulah penulis sanggup ke Teluk Intan menaiki Moto LEGENZ penulis... :)


Sebagai cenderamata, dapat la towel kecik...terima kasih akak aini.... :) ade umur yang panjang, kite jumpe lagi yer......

So, itulah kisah kami....cam best jer kan? So, teman-teman, penulis nasihatkan, join la apa2 Pertubuhan NGO di luar sana yang berkhidmat untuk Masyarakat sb kita hidup bermasyarakat, tidak dapat tidak hendaklah sentisa bersama masyarakt....kan??..tol x? hehe....

So, sebagai konklusi unutk entry kali ini, penulis bawak satu hadith Rasulullah yang berbunyi :

Kalian tidak akan dapat mencukupi keperluan manusia dengan harta kalian, kerananya cukupilah dengan akhlak kalian.”.


Justeru, penegasannya adalah da’i sejati adalah da’i yang hidup untuk orang lain dan bukan untuk dirinya, sentiasa mencari peluang untuk mendidik dan berbakti, berusaha untuk menyenangkan orang lain dan bukan demi kesenangan peribadi, merasa bahagia kerana dapat memberi dan berkhidmat, bahkan jika orang lain bahagia, ia pun turut bahagia, jika orang lain merasakan kedamaian dengan prestasi akhlaknya, maka ia pun merasa damainya. Demikianlah peribadi seorang da’i sejati yang perlu kita impikan...wassalam

BERBAKTI SELAGI MAMPU

2 comments:

redsugarpaper said...

bestnyer..rugi plak xpegi..klu x bole bergambar gan motor besar...hahaha

saif al nidham said...

haha..tu la...org dah ajk x nk p...
kan dah melepas......