ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: DOAKU UNTUK KITA...SAHABATKU... ::

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam sayang buat semua..

Dan sesungguhnya Kami menciptakan manusia dan Kami mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya dan Kami lebih dekat dengannya dari urat lehernya sendiri..Qaf: 16

Dan bilamana hambaku bertanya kepada engkau tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat..Aku memeperkenankan permintaan orang yang meminta..apabila dia meminta kepadaKu.Sebab itu perkenankanlah seruanku dan berimanlah kepadaku supaya mereka berjalan lurus.Al-Baqarah: 186



Alhamdulillah, Segala pujian penulis tujukan adalah untuk Allah, Tuhan seru sekelian alam. Tuhan meluahkan cintaNya dan hendak berkongsikan kebesaran-Nya dengan kita. Segala pujian ialah segalanya yang agung-agung, semuanya adalah kepunyaan Dia yang Maha Esa. Hanya DIA sahaja yang besar.Tuhan mendorong hambaNya supaya mencintai Dia yang Maha Hebat itu. Selawat dan salam semoga senantiasa tercurah kepada Rasulullah SAW, keluarga Baginda, para Shabat dan pejuang2 ISLAM atas pengorbanan mereka sehingga membolehkan kita beragama ISLAM.Semoga Allah semakin memperindah akhlaq kita dan memudahkan diri kita masing-masing menjadi bukti bahawa Islam benar-benar agama Rahmatan lil ‘alamin.

"Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keredhaan) kami, benar- benar akan kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan kami. dan Sesungguhnya Allah benar-benar beserta orang-orang yang berbuat baik."
(Al Ankabut ayat 69)


Tika penulis mencoretkan entry ini, Alhamdulillah penulis baru sahaja menemukan KETENANGAN jiwa setelah hampir 2 hari penulis berada dalam keadaan tertekan dek masalah yang mendatang. Terima kasih ya Allah penulis panjatkan kerana membuka hati kepada salah seorang adik penulis dalam perjuangan ini yang berjaya melembutkan hati, membuka minda seterunya memberi kekuatan pada penulis untuk BERLAPANG DADA dengan apa yang berlaku.

Walaupon hanya beberapa baris ayat yang dikirimkan kepada penulis, namun baris-baris itulah yang berjaya mengetuk hati kecil penulis..Aduh, hina dan kerdilnya diri ini di hadapan Allah.. Perasaan malu dan sedih terus menyelubungi hati kecil penulis dengan Sang Pencipta kerana sanggup mengikut EMOSI dan NAFSU syaitan tika berhujah mengenai perkara tentang ISLAM.


Barulah tersentak diri penulis bahawa penulis bukannya Manusia yang terbaik untuk dijadikan ikutan atupun teladan. Lebih-lebih lagi penulis bukanlah lahir dari keluarga yang sejak dari kecil mengikuti TARBIYYAH, apatah lagi untuk mentafsir Dalil-dalil Al Quran mengikut logik akal penulis sendiri..
astaghfirullahalazim... Masih banyak lagi yang penulis perlu belajar dalam arena Gerakan Islam ini. Teringat dengan suatu hadith Baginda SAW :

"Agama itu adalah nasihat" para sahabat bertanya: untuk siapa? Rasulullah bersabda: Untuk Allah, Rasulnya, para Pemimpin dan kaum muslimin seluruhnya." (HR. Muslim)


jadi, atas maksud hadith ini penulis cuba untuk berlapang dada atas apa yang berlaku. Sukar dan perit untuk penulis terima kenyataan di atas, lebih2 lagi jikalau diri ini merasa tinggi dengan tarbiyyah yang diterima dan ilmu uang dikaji..aduh..


Ya Allah, ampunkanlah aku atas kelalaianku sehingga sanggup melupakan diriMU bahawa setiap yang diperolehi sekarang adalah milikMu dan Engkau berkuasa untuk menarik bila-bila masa sahaja.... Ya Allah..aku ini hambaMu yang lemah dan hina..kadang kadang aku rasa takut sendiri..takut bila kadang kadang lidahku terlalu petah berkata..aku jadi malu sendiri..tika memikirkan apa yang kulakukan..tidak mempamerkan diriku benar-benar hambaMu.Aku jadi malu sendiri ya Allah..bila kadangkala aku sibuk bercerita itu dan ini sedangkan jika aku benar hambaMu aku sewajarnya menjaga lidahku dari berkata-kata yang sia-sia.


Penulis sedar siapalah diri penulis jikalau hendak dibandingkan dengan Pejuang2 Gerakan Islam yang lain, namun penulis yakin dan percaya inilah yang di panggil TARBIYYAH atau pendidikan yang penulis perlu lalui untuk memperbaiki diri penulis ke arah yang lebih sempurna.


“Dan Dia (Allah) Telah memberikan kepadamu (keperluanmu) dan segala apa yang kamu mohonkan kepadaNya. Dan jika kamu menghitung nikmat Allah, tidaklah dapat kamu menghinggakannya. Sesungguhnya manusia itu, sangat zalim lagi sangat mengingkari (kufur nikmat)“
. (Ibrahim: 34)



wahai sahabatku....terima kasih atas peringatan dan perkongsian yang telah diberikan. Moga kita sama2 beroleh apa yang diimpikan..penulis menyambut dengan tangan dah hati terbuka dalam "Meraikan Perbezaan Dalam Mencari Persamaan"..terimalah Doaku untuk kita....Sahabatku....

Ya Allah…
Kami mohon pada-MU suburkanlah selalu rasa syukur dalam hati kami agar kami bisa menikmati manisnya kasih sayangMu

Ya Allah…
Kami pinta pada-Mu berilah kesabaran & ketabahan untuk melangkah agar jalan hidup kami selalu istiqomah dijalanMU

Ya Allah…
Kami harap pada-Mu terangilah hati kami selalu dengan petunjuk&hidayahMu
agar tak tergelincir langkah menapaki hidup ini tuk menuju akhiratMu

Ya Allah…
Kami mohon pada-Mu semaikan kan rindu,cinta, kasih sayang abadi hanya kepada-Mu agar damai, bahagia, indah hidup dunia akhirat bersama orang2 yang Engkau beri karunia


Ya Allah, tolonglah kami, Ampunilah kami, sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik pemberi ampun. Rahmatilah kami, sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik pemberi rahmat. Berilah kami rizki sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik pemberi rezki. Tunjukilah kami dan lindungilah kami dari kaum yang dzalim dan kafir.

Ya Allah, perbaikilah agama kami untuk kami, karena ia merupakan benteng bagi urusan kami. Perbaiki dunia kami untuk kami yang ia menjadi tempat hidup kami. Perbaikilah akhirat kami yang menjadi tempat kembali kami. Jadikanlah kehidupan ini sebagai tambahan bagi kami dalam setiap kebaikan dan jadikan kematian kami sebagai kebebasan bagi kami dari segala kejahatan.

Ya Allah, anugerahkan kepada kami rasa takut kepada-Mu yang membatasi antara kami dengan perbuatan maksiat kepadamu dan berikan ketaatan kepada-Mu yang mengantarkan kami ke surga-Mu dan anugerahkan pula keyakinan yang akan menyebabkan ringan bagi kami segala musibah di dunia ini. Ya Allah, anugerahkan kepada kami kenikmatan melalui pendengaran, penglihatan dan kekuatan selama kami masih hidup dan jadikanlah ia warisan bagi kami. Dan jangan Engkau jadikan musibah atas kami dalam urusan agama kami dan janganlah Engkau jadikan dunia ini cita-cita kami terbesar dan puncak dari ilmu kami dan jangan jadikan berkuasa atas kami orang-orang yang tidak mengasihi kami.

Ya Allah, anugerahkanlah kepada kami kehidupan yang baik di dunia, kehidupan yang baik di akhirat dan hindarkanlah kami dari azab neraka.

Amin ya rabbal'alamin...

P/S : Penulis akan menduduki peperiksaan "Short Case" Peadiatric pada hari selasa ini. Mohon Maaf atas kertelanjuran kata2 yang mengguris hati2 teman2 dan Sahabat2..Moga Allah permuadahkan buat penulis dan seterusnya memberikan kejayaan yang cemerlang pada penulis..Ameen..


0 comments: