ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

keunikan 1 Ramadhan

Salam Ramadhan buat semua :)

Walaupon saat artikel ini di tulis pada hari ke-6 Ramadhan, namun saya tetap cekalkan semangat dan kuatkan jari-jemari utk berkongsi dengan sahabat2 semua tentang pengalaman dan kenangan saya menyambut 1 Ramadhan pada tahun ini yang mana agak berbeza dengan tahun2 sebelumnya..hehe :) Nak tahu apa yg menariknya??..Jom layan coretan di bawah...... :) Bersama coretan tersebut saya lampirkan skali bukti2 kejadian berdasarkan cerita ini..hehe ( cam CSI la pulak)



Dikala hati tengah berduka lara melihat sahabat2 pulang ke kampung bertemu ngan keluarga tersayang untuk menyambut kedatangan bulan Ramadhan pada tahun ini, muncullah salah seorang sahabat kesayangan saya iaitu Wan :) menjemput untuk pulang ke rumahnya bagi mengubati luka di hati ini. Tanpa berfikir panjang, saya terus setuju ngan jemputan tersebut. Bersama 2 orang lagi sahabat kesayangan saya, Hadi dan KU saifullah, selepas solat magrib pada malam 1 ramadhan, kami terus bertolak ke Shah alam (umah wan) sebab kami merancang untuk solat isyak dan terawih di Masjid Solahuddin Abdul Aziz ( ala, yang warna biru tu)...

Aduiiii....

Shopping kat PKNS lepas terawih



Nie la Masjid Solahuddin Abdul Aziz ( btol ker name masjid nie)

Alhamdulillah, walaupon agak terlewat tiba di masjid ( sampai2 orang dah solat isyak sb jalan jem,huhu ) kami sempat untuk solat isyak secara berjemaah dan terus solat terawih. satu kenangan baru dapat solat terawih kat masjid shah alam yang agak terkenal nie...


Nie time sahur...cam byk jer makan???heheee.


Di ringkaskan cerita, sepatutnya kami pulang ke HUKM malam tu jugak, tp selpas berehat sebentar kat umah wan lps terawih di masjid, hati kami menjadi berat untuk pulang pada malam tu di tambah pula ngan ketiadaan mak dan ayah wan kat umah menyebabkan kami lebih berani untuk tdo kat umah wan.hehe... so, sahur hari pertama pose tahun nie kat umah wan


Nie la aktiviti kami pada pagi tu...ish, teruk btol!!!,huuu

Nampak x ikan kat blakang tu???

Perancangan seterusnya hendak pulang selepas subuh ari pertama pose, ttp gagal dilaknsakan juga.. Kami pon mengisi hari tersebut dengan pelbagai aktiviti yang saya rasa sangat bersyukur sebab tanpa kami sedar, Ukhuwwah yang di jalinkan semakain erat. Gurau senda, gelak ketawa, teguran dan nasihat pengisi medium pebualan kami sepanjang hari tersebut. Bermula aktiviti di umah wan, seterusnya kami melawat Pusat Aquarium shah alam Di sambung pula ngan lawatan kami ke PKNS shah alam dan penutup perjalanan kami pada hari tersebut ialah bazar ramadhan di stadium shah alam.





Jom kite belajar merentasi masa..hehe

Persoalan untuk pulang ke HUKM terus hangat di bincangkn antara kami. Selepas sahaja bukak pose pada hari pertama ramadhan, cadangan untuk pulang ke HUKM menyusul lagi iaitu selepas terawih..ttp buat kali ke-3 berturut2, cadangan itu hanya tinggal fantasi..Di sebabkan oleh pada malam ke-2 ramadhan ade perlawanan Bola Sepak, kami berkampung lagi di rumah wan untuk malam yang ke-2 ...so sahur lagi la kat umah wan...hehe


Nie time bukak pose..banyak nyer lauk



inilah suasana di Bazar Ramadhan kat Stadium Shah Alam


'posing' baik nyer :)

Akhirnya, pada pagi hari ahad selepas subuh iaitu ari ke-2 pose, kami berjaya pulang ke HUKM. Walaupon hati masih lagi berat untuk plang ttp memikirkan exam yang semakin dekat, kami pasrah ngan keputusan yang di capai.. So, inilah Keunikan yang saya rase sewaktu menyambut ramadhan pada tahun ini. Banyak peristiwa dan kenangan yang dapat kami kongsi bersama... sayang korang semua!!!!!


Driver, magrib dah dekat nie...


Nie lepas solat subuh kat masjid tu.



p/s : kpd wan, thanx sebab berjaya mengubat hati yang luka nie ngan sudi jemput blk umah wan. nt leh jemput lagi tau, tp time parents wan x de la.klu ade x seronok. x bebas..heheeee....

0 comments: