ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: HIMPUNAN SOLIDARITI RAKYAT MESIR ::

سم الله الرحمن الرحيم

Salam sayang bua
t semua....


"Barangsiapa berperang dengan tujuan agar agama Allah berjaya didunia ini, maka ia berperang dijalan Allah" (AlBukhori)


Korang, nak tau tak, semalam ade "event" kat KL...dasyat giler ar..Ramai Rakyat Malaysia yang berhimpun kat KLCC dan Tabung Haji...ade yang kocik, ade yg beso...ade yg mude, yang tue pon ade...Hampir 7000 orang penulis rase..Memang ramai..!!!..bley masuk dalam Malaysia Book of Record nie...haha...ha, korang tau tak ape "event" tu??...mesti tau kan sebab selalu bace brite and tgk TV...Ha, pade yg tak tau tu, semalam sebenarnye ade HIMPUNAN SOLIDARITI RAKYAT MALAYSIA menyokong Kebangkitan Rakyat Mesir yang sekarng ini berusaha utk jatuhkan Presiden Firaun mereka, iaitu Hosni x waper nak Mubarak..muahahaha....

Penulis pon berkesempatan jgk la pergi..ye la, ini isu sejagat..kene la involve kan...tp kan, haha...sebenarnye penulis tak tau bahawa kat Masjid Kampung penulis pon ade jugak buat Himpunan nie..ciap Tuan President tu turun..uii, dasyatt..!!..Klu tau, tak payoh penulis lari balik KL..dah la x pernah lg sertai demo kat trg, asek2 kat KL jer..tp nk wat guane kan..dah Allah tetapkan penulis utk berdemo kat KL....hehe...TerBAIKlah Kampung Kedai Buluh...!!! :)

Ha, kat bawah nie ade la ckit gambo2 Himpunan tu...Jom layanzz......








Tapi kan...penulis tersangat la sedih dan kesal.....GERAM giler ar..!!!!!!!!!!!!! arghhhh..!!!!!!!!!!!!..nak tau tak, Pakcik2 POLIS ngan FRU nie sekat dan halang peserta Himpunan nie???....ape?? SEkat????....uih,Himpunan Aman nk nyatakan sokongan kat Rakyat Mesir pon kene sekat????...bukan setakat sekat, ciap tangkap lagi tu.....arghh..!!!!..Btol, penulis x tipu..depan mate penulis sendri incident nie berlaku...dasyat giler ar...!!!! ade tu, sampai diorang nie ciap maki,dan paling penulis x bley terima ciap sepak dan tendang lagi kat Rakyat Malaysia nie...aiii, MEMANG KURANG HAJAU BTOL LA...!!!!

ade sorang tu, sampai berdarah kepala..kene pukul ngan kayu FRU kot...adoii..x tau la penulis nk ckp perr...teman2 nilai la sendiri geng2 POLIS dan FRU Kerajaan nie.....kerja nak tangkap orang jer...tp kan, klu kite pikir kejap,..kite yang berhimpun nie nk bantah orang wat zalim kat Rakyat, tp klu yg berhimpun pon kene halang, maknenye yang POLIS ngan FRU nie ......pandai2 la jwb sendiri yer.....satu kesimpulan yg penulis bley wat, diorang nie Zionis kat malaysia ker???..
Nak bukti, Jomkite layan gambar kat bawah nie.......




Tu die, ciap sembuk gas pemedih mate ngan watercanon lagii.....adoyaiiii...!! Aper kejadah diorg nie.......!!!!!!!!!!!!!!

Ya Allah, berilah hidayah kepada mereka dan tetapkan kami utk terurs istiqamah dijalanMU.....

Kat bawah nie pengakuan sorang peserta Himpunan..Jom bace...

“Masa perhimpunan ok, takda gangguan. Masa nak balik, polis dengan FRU dah sekat dekat jejantas Tabung Haji(TH). Keadaan jadi kecoh bila polis cawangan khas (SB) tarik kolar baju seorang anggota Amal. Orang pun tolong dia.

“Orang ramai berkumpul kat luar TH, masa itu Muhamad Sabu dan Salehuddin Ayub ada. Tiba-tiba dua trak water canon FRU bergerak perlahan ke arah bangunan TH dengan barisan anggota polis seragam dan SB. Mereka beri amaran bersurai tapi orang tak peduli. Masa itu orang dah ramai balik, yang tinggal dalam seseratus dua. Selepas amaran, water canon sembur ke arah orang ramai. Peniaga air dan makanan kat depan bangunan TH pun kena termasuk wanita dan kanak-kanak.

“Polis sembur dengan gas dan dua orang kena tangkap masa kecoh itu kerana jalan sempit dan polis sekat pula. Yang kesian ada bapa yang dukung anak kecil, nasib baik orang ramai lindungi dia masa semburan polis itu. Polis suruh kami turunkan sepanduk kutuk Hosni Mubarak tetapi tak dipedulikan.

“Masa itu polis berseragam dan SB terus serbu dan menangkap orang ramai yang masih berada di depan bangunan TH. Ada yang lari masuk dalam bangunan, itupun polis kejar. Ada polis yang masuk ikut pintu belakang TH. Di dalam bangunan, saya nampak betul seorang kena pukul oleh dua atau tiga orang, kemudian kena gari oleh polis sedangkan mereka tak buat apa-apa, itu yang saya kesian.

“Dalam hati saya tertanya-tanya, polis ni berkhidmat untuk sapa? Hosni Mubarak atau rakyat Malaysia?

"Bayangkan kat tingkat bawah bangunan TH ada dewan tempat keluarga menunggu rombongan pengantin. Mereka tunggu di luar dewan. Itupun kena tengking polis dan suruh mereka balik. Saya lihat takut budak kecil perempuan tu. Kat situ ada makcik, budak kecik dan mereka yang tak sepatutnya diherdik."



Hak berhimpun terjamin dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan dan ini menunjukkan bahawa hak ini bukan ihsan pihak berkuasa kerana ia adalah hak yang penting yang dijamin oleh perlembagaan.

1. Hak untuk berkumpul adalah di bawah perlembagaan artikel 10(1)(b).
10. Freedom of speech, assembly and associatio
...

(1) Subject to Clauses (2), (3) and (4)-
(a) every citizen has the right to freedom of speech and expression;
(b) all citizens have the right to assemble peaceably and without arms;

(c) all citizens have the right to form associations



Alhamdulillah... pengalaman yang sangat indah. akirnya terasa semburan gas pemedih mata yang selama ini dicemburui dan dirindui oleh para pejuangNya. WALAUPUN PEDIH NAMUN MANIS. TAKBIR!!! ISLAM PASTI MENANG DAN AKAN TERUS BANGKIT!!

Tu la alkisahnyer....Jadi, satu jer nasihat penulis, Same2 la kite berdoa agar Keadilan dapat ditegakkan...derdoa juga agar Rakyat Mesir dapat menjatuhkan Hosni yg x waper nk Mubarok tu...biar negare mereka aman kembali....So, teman2 kene la ambik tau ckit pasal isu2 semase nie..jgn dop berkurung dalam bilik jer tanpa sedar ape yg berlaku kat dunie luar...tau2 ckit sudoh ler...al least leh jwb klu org tnyer...ok????... :)

p/s : Kepada POLIS dan FRU Kerajaan, jgn dop syok sangat bantai rakyat...tau la koje korang nk jg keamanan, tp klu dah smp tangkap org tanpa sebab..ape kebende tu???? Cube la Professional ckit...x kan la Himpunan cam nie pon nk halang n tangkap org...pikir skit..jgn dop trime arahan membabi bute jer...jgn smp Rakyat M'sia bangkit menentang korang suatu hari nt....ini bukan marah, tp nasihat....peace no war :)

BERBAKTI SELAGI MAMPU

4 comments:

ibnu azman said...

klu btul la polis ngan FRU wt gitu...diorg mmg BODOH

saif al nidham said...

btol doh tu..
mate ini yg menyaksikan sendri..

nurhafizoh said...

haish.ada plak p halang org nak bantah Hosni Mubarak.Pelik betui la depa ni..

saif al nidham said...

tau x pe..
mmg sah kroni hosni mubarak yg terlepas kat m'sia...huu..

mmg x masuk akal lgsung nape nk sekat himpunan nk bantah kezaliman nie...
adoyaiiii....