ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: JANGAN JADI MAHASISWA "MANDUNG" ::

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sayang buat semua...

" Orang-orang yang beriman berjuang untuk menegakkan agama ALLAH manakala orang2 yang tidak beriman berjuang untuk mempertahankan kebatilan"- Al Nisa, 76"



" Mahasiswa hari ini pemimpin masa hadapan.Kenapa perlu takut untuk ambil tahu isu semasa negara kita?Jadilah pemimpin yang ambil tahu, bukan pemimpin yang semua orang tahu " .

Ini adlah kata2 yang penulis petik dalam suatu artikel dan penulis sangat setuju ngan pernyataan tersebut...

MAHASISWA yang kononya dipandang sebagai Golongan Professional oleh masyarakat haruslah menjuarai isu2 semasa dan isu2 kampus. Atas dasar inilah seharusnya, apbila berlaku sesuatu isu, apatah lagi melibatkan KAMPUs, seperti yg sedang hangat berlasung sekarang ini iaitu PILIHAN RAYA KAMPUS, semolek-moleknya ambil la tahu...

Sebenarnya, ia adalah selari ngan hasrat Unit PPD, yang diketuai oleh Prof Har di PPUKM ini iaitu ingin melahirkan " FIVE STARS DOCTOR " iaitu CARE PROVIDER, DECISION MAKER, COMMUNITY LEADER,COMMUNICATOR dan (satu lagi penulis x igt) .Andai difikir logik, mana mungkin dapt melahirkan COMMUNITY LEADER andai terperap dalam bilik, manghadap buku medical dan tidak bergaul dengan org2 luar dan tidak mahu untuk mengambil tahu hal2 yg tiada kaitan dengan diri sendri..So, ringkasnya, nk memenuhi Syarat 5 Stars Doctor bukan mudah, tp tidak mustahil asalkan tidak menjadi MAHASISWA "MANDUNG" ..!!


Siapakah MAHASISWA "MANDUNG" ini? Ringkasnya penulis simpulkan ialah MAHASISWA yang tidak suka untuk mengambil tahu hal2 Kampus, hanya fokus pada perkara2 yang berkaitan ngan diri sendiri shj,..andai perkara itu tiada kene mengena ngan dia, di abaikan..begitu lah....Kenapa tidak boleh hidup dengna dunia sendiri shj? kenapa perlu ambik tahu? Jawapan mudahnya ialah sebab kita hidup bermasyarakat, bukan hidup sendirian..

" Ala. kita masuk U nie buka utk belajar ke..grad dpt scroll...so, nape nk susah2 kan diri sibuk ngan hal2 org len, sibuk ngan PRK?? " Mungkin ada yg berfikiran seperti ini..Iya, penulis tidak nafikan tugas utama kita adalah belajar, merealisasikan cita2 kita...ttp adakah hanya sekadar belajar dan dapat ijazah semata2 dapat melahirkan PEMIMPIN pada masa akan datang?? Igt teman2, kita adalah Pelapis Pemimpin Negara suatu masa nanti..Jadi, CUBALAH JADI MAHASISWA YANG CAKNA...!!!!

So, sempena ngan musim PRK ini, ayuh kita kenali sedikit apa itu PRK...Jom layanzzz....

APAKAH ITU PILIHANRAYA KAMPUS?



Konklusinya, ape yg ingin penulis sampaikan ialah.....



2 comments:

sasf said...

'terperak'??=terperap..haha

saif al nidham said...

hoho...
typing error nmpknyer...
thanx.. :)