ALLAH DIUTAMAKAN

AMAL DIPERTINGKATKAN

Peringatan….

Sebarang penulisan atau artikel di dalam blog ini tidak boleh dijadikan Rujukan Utama kerana penulis blog ini hanyalah insan biasa yang masih belajar mengenal erti hidup sebagai khalifah Allah..

Sebarang komen dan cadangan penambahbaikan sangat2 di alukan…Emailkan kepada marshall_niz@yahoo.com

:: PRK UKM 2010 : Mahasiswa VS FRU ::

Salam sayang buat semua....

Jom teman2, kite layan beberape gambar dan ape konklusi yang kite boleh buat berdasarkan gambar2 di bawah...

Tempat : Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)
Tarikh : 29 Januari 2010
Hari : Jumaat


















Kepada teman2 yang penulis sayang semua, inilah realiti yang berlaku pada kawan2 Mahasiswa UKM Bangi yang sedang menuntut same juga seperti kita di Kampus HUKM Cheras ini...Matlamat mereka hanyalah satu, iaitu inginkan KEADILAN dan PENJELASAN yang sewajarnya terhadap keputusan Pilihan Raya Kampus UKM yang penuh dengan penipuan dan penyelewengan..Inilah sejarah terburuk PRK UKM. Kali ini membuktikan kebenaran bukan hanya berlawan dengan Aspirasi, malah lawan MAHASISWA ialah pentadbiran dan FRU!...teman2 boleh klik disini: http://tintaduat.blogspot.com/2010/01/kempen-besar-besaran-bongkar.html

Mereka di layan seperti PENGGANAS padahal hakikatnya mereka cumelah MAHASISWA yang berani menyuarakan pendapat. Bila Mahasiswa bersuara sahaja sudah di anggap EXTRIMIS dan PELAMPAU... adakah itu betul?? Salahkah teman2 MEREKA bersuara semata-mata inginkan sebuah KEADILAN di bumi UKM??..same2 lah kita fikirkan....

Kepada MAASISWA sekalian, marilah kita terus menyatakan sokongan kita menolak kezaliman dan penipuan yang dilakukan oleh pihak-pihak yang mempunyai kepentingan tertentu dalam mencatur politik kampus saban tahun..

P/S : Teruskan berjuang teman2 menghadapi FINAL EXAM kite :) Alhamdulillah, Penulis telah berjaya mengharungi due paper teori iaitu Psy dan Triad...Doa penulis agar dikurniakan Dr @ Pemeriksa yang baik hati utk menyemak Jawapan penulis..

"Ya Allah, Kurniakan kepadaku dan teman2ku KEJAYAAN dlm Final Exam ini agar lulus dengan CEMERLANG utk aku terus teguh dalam PERJUAGAN ini..Jauhilah kami drp menjadi fitnah kepada AgamaMu..Engkaulah sebaik2 perancangan...Amin..."


4 comments:

Anonymous said...

Orang yg bodoh tetap akan buat kerja yang bodoh...tak kira ke mana sekali pun mereka belajar....sedar la...

saif al nidham said...

"Bodoh' merujuk yg mane nie??
Mohon penjelasan sedikit :)....

Anonymous said...

Bodoh kepada mahasiswa yang sanggup menyusahkan diri sendiri....buat kerja yang sia-sia...kalau pun maha menetang....kenapa tidak gunakan akal dan fikiran....

saif al nidham said...

Ish...kecian ckp kat mahasiswa bodoh..diorg org terpelajar, klu x, x kan dpt masuk U..tol x? :)

hmm...pandangan penulis la, mereka nie dah gunakan akal dan fikiran,dan klu saudara ikut kronologi sblm berlakunya event seperti di atas,myb lebih faham la..mereka berkumpul secara aman, kat masjid lg..demi utk bgtau warge ukm bhwa terang lg bersuluh berlakunya penindasan dan kezaliman, khususnya dlm PRK la..jadi bg penulis, tindakan mereka wajar kerana ingin menegakkan keadilan..Adakah kita hanya berdiam diri sedangkan mmg jelas berlaku kezalamin?..berbalk kita pada Al Quran, yg merupakn satu2 sumber rujukan hidup kita...antara Firman Allah yg bermaksud

" Kamu adalah sebaik2 yang dilahirkan bagi(faedah) umat manusia kerana kamu menyuruh berbuat perkara kebaikan dan melarang segala perkara kejahatan serta kamu pula beriman kepada Allah -al imran 110"

jadi jelas ayat kat atas menunjkan pada kita bhwa perlu nya kita tegakkan yg baik, dan halang yg x baik...

Berbalik pada soal PRK..Ini bukanlah soal kemenangan ataupon gila kuasa, ttp ape yg lebih penting penulis rasekan ialah soal keadilan, soal demokrasi kampus untuk dikembalikan. Kita adalah MAHASISWA, yg mampu berfikir tanpa sebuah doktrinisi drp sesetgah pihak..kalaulah perkare ini terus berlarutan dan tidak ade golongan mahasiswa seperti di atas bangkit, penulis percya suatu hati nanti, sia2 saje lah kita turun mengundi kerana keputusan akhir nt, pihak tertentu jugak yg berkuasa keluarkan keputusan..jadi, mane perginya undi2 kita untuk kita tentukan siapa kah pemimpin Mahasiswa, yg dipilih oleh mahasisawa sendiri??..

so, kesimpulan yg penulis boleh buat drp pandangan penulis yg hina lagi kerdil ini, hanya mengharapkan Ilmu dari Allah semata2..tidak perlu takut unutk kita tegakkan keadilan..memang menjadi lumrah alam untuk buat perkare baik, org akan nmpak pelik dan bertentangan dengan arus semasa kerana inilah juga antara salah satu tande Dunia hampir Kiamat..wassalam..